App de Vakantiedokter – Zilveren Kruis

Zilveren Kruis staat haar klanten bij, ook bij gezondheidsvragen op vakantie

Sinds 2014 gaan verzekerden van Zilveren Kruis met een gerust gevoel op reis met App de Vakantiedokter. Via deze app kunnen vakantiegangers met vragen over hun gezondheid terecht bij de medisch verpleegkundigen van Medicinfo. Daarmee is App de Vakantiedokter een belangrijk onderdeel in de strategie van Zilveren Kruis om klanten het hele jaar met raad en daad bij te staan, ook in het buitenland.

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis

Zilveren Kruis is de grootste zorgverzekeraar van Nederland en staat klanten met raad en daad bij om goede zorg te organiseren én om bij te dragen aan een meer vitale en gezonde manier van leven. Daarbij zijn de betaalbaarheid en toegankelijkheid van zorg voor iedereen leidend. Zilveren Kruis biedt haar klanten op deze manier meer toegevoegde waarde, bovenop een goede zorgverzekering.

Raad en daad door het hele jaar

Zilveren Kruis wil er voor haar klanten het hele jaar zijn. Ongeveer 1 op de 5 Nederlanders krijgt gezondheidsklachten tijdens hun vakantie in het buitenland. Naast een goede zorgverzekering zocht Zilveren Kruis naar andere mogelijkheden om haar klanten een zorgeloze vakantie te bieden. Met deze app krijgen klanten de geruststelling dat ze 7 dagen in de week en 24 uur per dag een Nederlands sprekende medisch expert kunnen bereiken voor medisch advies.

Chatten met een Nederlandse medisch verpleegkundige

De communicatie met de Nederlands medisch expert wilde Zilveren Kruis zo laagdrempelig mogelijk houden. Er is daarom gekozen voor een eenvoudige app waarmee vakantiegangers via chat (een soort Whatsapp) in contact staan met de verpleegkundige. Ook is het mogelijk om foto’s te sturen die de verpleegkundige kan beoordelen. Naast de app, biedt Zilveren Kruis ook de mogelijkheid om 7 dagen in de week direct te bellen met een verpleegkundige.

De medisch verpleegkundigen achter de app zijn allemaal ervaren A-verpleegkundigen en speciaal getraind in communicatietechnieken en empowerment. De verpleegkundigen krijgen hiermee snel de hulpvraag helder en kunnen effectief een advies uitbrengen. Bij het beantwoorden van elke app of call maakt de verpleegkundige gebruik van een triage-systeem. Dit systeem helpt bij het bepalen van de mate van urgentie van lichamelijke klachten, met andere woorden: moet je in het buitenland naar de dokter of kan je wachten tot je weer thuis bent. Alle zorgadviezen worden door een arts geautoriseerd.

Top 5 klachten

De meest voorkomende medische klachten zijn snel te verhelpen, zonder dat men naar het ziekenhuis moet of onbekende medicijnen moet innemen. De meeste vragen bij App de Vakantiedokter gaan over:

  1. Huiduitslag door allergie en zonnebrand
  2. Insectenbeten (voornamelijk muggen)
  3. Diarree als gevolg van het drinken van verontreinigd water
  4. Pil vergeten en kans op een soa
  5. Oorpijn na het vliegen of zwemmen.

Reacties van verzekerden:

“Fijn dat ik zo gemakkelijk en goed informatie kan ontvangen over medische zaken als ik in het buitenland ben.”

“Dat er serieus en uitgebreid wordt gereageerd op mijn vragen in mijn eigen taal.”

Meer weten over de Gezondheidsapps of onze aanpak?

Klik hier voor meer informatie over onze Gezondheidsapps. Of neem direct contact met ons op om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.