Gezondheidslijnen & apps2018-11-05T10:22:40+00:00
Terug naar diensten overzicht

Gezondheidslijnen & apps

Snel en persoonlijk antwoord op alle gezondheidsvragen

Uw klanten maken dagelijks voor allerhande doeleinden gebruik van hun telefoon en handige app diensten. De  Gezondheidslijnen en Gezondheidsapps zijn dan ook niet meer weg te denken uit het aanbod van oplossingen voor zorg op afstand.

Gezondheidslijnen

De Gezondheidslijnen worden ingezet voor mensen die op een laagdrempelige manier advies willen over een gezondheidsvraagstuk. Van een raar plekje op de arm of een plotselinge oorpijn tot vragen over medicijngebruik. Het persoonlijke gesprek met een van de gediplomeerde verpleegkundigen geeft de beller direct het gevoel gehoord en begrepen te worden. Door de juiste vraagtechnieken toe te passen weten zij snel of uw klant geholpen is met een zelfzorgadvies of dat een bezoek aan de huisarts noodzakelijk is.

“Onze zoon is tijdens gymles op school op zijn hoofd gevallen en geeft nu aan wat misselijk te zijn. Wat nu?”

“Ik heb sinds een week een vervelende keelpijn die maar niet over gaat, moet ik naar de huisarts?’

“Gisteravond ben ik de pil vergeten in te nemen, wat moet ik nu doen?’’

‘’Mijn dochter is gevallen met de fiets en ze heeft een flinke schaafwond, wat kan ik het beste doen?’’

“Ik heb net mijn enkel verstuikt en het wordt steeds dikker, moet ik naar de huisarts?’’

“We komen net aan op Schiphol en mijn man is zijn medicijnen vergeten, kan hij die ook in het buitenland krijgen?’’

Voordelen voor uw klanten

  • Laagdrempelige manier om snel een antwoord te krijgen op persoonlijke gezondheidsvragen

  • Per app de mogelijkheid om foto’s mee te sturen

  • Anoniem contact op kunnen nemen met een medisch deskundige

Voordelen voor uw klanten

  • Laagdrempelige manier om snel een antwoord te krijgen op persoonlijke gezondheidsvragen

  • Per app de mogelijkheid om foto’s mee te sturen

  • Anoniem contact op kunnen nemen met een medisch deskundige

Voordelen voor u

De Gezondheidslijnen en Gezondheidsapps hebben een positief effect op de NPS score van onze opdrachtgevers. De oplossingen laten zien dat u oprecht betrokken bent bij het welzijn van uw klant en dat hun gezondheid uw constante aandacht heeft. Uw klanten kunnen op een laagdrempelige manier hulp vragen en zeker zijn van een snel en betrouwbaar antwoord.

Hoe werkt de Gezondheidslijn?

Uw klanten bellen de Gezondheidslijn van uw organisatie op een telefoonnummer dat op ieder moment van de week, dus ook in het weekend en in de avonduren, bereikbaar is.

De telefoon wordt opgenomen door een van de ervaren, BIG registreerde, A-verpleegkundigen van Medicinfo. Zij zijn intensief getraind in communicatietechnieken, empowerment en motiverende gesprekstechnieken. Hierdoor kunnen zij de juiste vragen stellen, het probleem analyseren en een oplossing bieden.  Bij bepaalde medische vragen heeft de verpleegkundige overleg met een van de huisartsen uit het medisch netwerk van Medicinfo.

‘’Je merkt dat de verpleegkundige echt naar je luistert en doorvraagt, ze nemen ook echt de tijd voor je.’

‘’Ik kreeg echt een helder advies met wat ik kon doen aan mijn oorpijn, je merkt dat het echt ervaren verpleegkundigen zijn.’

‘’Mijn vraag was erg persoonlijk en ik durfde er niet mee naar de huisarts. Nu ben ik geholpen en merkte ik dat het toch eigenlijk best meeviel om erover te praten.’

Hoe werkt de Gezondheidsapp?

Mensen kunnen de Gezondheidsapp gratis downloaden op hun smartphone. De verpleegkundigen zijn alle dagen van de week, ook in de avonduren,  bereikbaar voor vragen. Het gebruik van de app is vergelijkbaar met de bekende app diensten, waardoor het gemakkelijk is een vraag te stellen en een foto mee te sturen. Een belangrijk verschil is dat de Medicinfo dienst extra beveiligd is. Gebruikers kunnen desgewenst anoniem contact opnemen. Vragen worden standaard binnen zeer korte tijd beantwoord.

“Zeer vriendelijke verpleegkundige. Ik kreeg ook duidelijke antwoorden en snelle reacties! Echt top!”

“Dat ze niet direct zeiden ga maar naar de huisarts maar je echt hielpen door vragen te stellen”

“Er werd goed geluisterd en ik kon een foto sturen wat het een stuk makkelijker maakt.”

Meer weten over de gezondheidslijnen & apps?

Neem contact met ons op om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen
Contact

Wellicht ook interessant

Contact opnemen met Medicinfo

Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Contact opnemen met Medicinfo

Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief