Klantverhaal Zilveren Kruis2018-12-03T14:06:27+00:00

Zilveren Kruis staat haar klanten bij, ook op vakantie

Sinds 2014 gaan verzekerden van Zilveren Kruis met een gerust gevoel op reis met App de Vakantiedokter. Via deze app kunnen vakantiegangers met vragen over hun gezondheid terecht bij de medisch verpleegkundigen van Medicinfo. App de Vakantiedokter is daarmee een belangrijk onderdeel in de strategie van Zilveren Kruis om klanten het hele jaar met raad en daad bij te staan, ook in het buitenland.

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis

Zilveren Kruis is de grootste zorgverzekeraar van Nederland en staat klanten met raad en daad bij om goede zorg te organiseren én om bij te dragen aan een meer vitale en gezonde manier van leven. De betaalbaarheid en toegankelijkheid van zorg voor iedereen zijn daarbij leidend. Zilveren Kruis biedt haar klanten zo meer toegevoegde waarde, bovenop een goede zorgverzekering.

Raad en daad door het hele jaar

Zilveren Kruis wil er voor haar klanten het hele jaar zijn. Ongeveer 1 op de 5 Nederlanders krijgt gezondheidsklachten tijdens hun vakantie in het buitenland. Naast een goede zorgverzekering zocht Zilveren Kruis naar andere mogelijkheden om haar klanten een zorgeloze vakantie te bieden. Het is een hele geruststelling om 7 dagen in de week en 24 uur per dag een Nederlands sprekende medisch expert te kunnen bereiken voor medisch advies.

Chatten met een Nederlandse medisch verpleegkundige

De communicatie met de Nederlands medisch expert wilde Zilveren Kruis zo laagdrempelig mogelijk houden. Er is daarom gekozen voor een eenvoudige app waarmee vakantiegangers via chat (een soort Whatsapp) in contact staan met de verpleegkundige. Ook is het mogelijk om foto’s te sturen die de verpleegkundige kan beoordelen. Naast de app, biedt Zilveren Kruis ook de mogelijkheid om 7 dagen in de week direct te bellen met een verpleegkundige.
De medisch verpleegkundigen achter de app zijn allen ervaren A-verpleegkundigen en speciaal getraind in communicatietechnieken en empowerment. De verpleegkundigen krijgen hiermee snel de hulpvraag helder en kunnen effectief een advies uitbrengen. Bij het beantwoorden van elke app of call maakt de verpleegkundige gebruik van een triage-systeem. Dit systeem helpt bij het bepalen van de mate van urgentie van lichamelijke klachten, met andere woorden: moet je in het buitenland naar de dokter of kan je wachten tot je weer thuis bent. Alle zorgadviezen worden door een arts geautoriseerd.

Top 5 klachten

De meest voorkomende medische klachten zijn snel te verhelpen, zonder dat men naar het ziekenhuis moet of onbekende medicijnen moet innemen. De meeste vragen bij App de Vakantiedokter gaan over:

  1. Huiduitslag door allergie en zonnebrand
  2. Insectenbeten (voornamelijk muggen)
  3. Diarree als gevolg van het drinken van verontreinigd water
  4. Pil vergeten en kans op een soa
  5. Oorpijn na het vliegen of zwemmen.

Reacties van verzekerden van Zilveren Kruis

“Goede en duidelijke uitleg in eigen taal.”

“Feit dat ik zo gemakkelijk en goed informatie kan ontvangen over medische zaken als ik in het buitenland ben.”

“Dat er serieus word gereageerd op mijn vragen en heel erg uitgebreid.”

Wellicht ook interessant

Contact opnemen met Medicinfo

Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Contact opnemen met Medicinfo

Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief