Terug naar actueel overzicht

‘Vraag het de medisch specialist’ succesvol

Snel, deskundig en nuttig

Deze zomer hebben we voor zorgverzekeraar CZ ‘Vraag het de medisch specialist’ geïntroduceerd, deze oplossing geeft CZ klanten geruststelling en duidelijkheid bij vragen over een diagnose of behandeling. De eerste reacties van gebruikers zijn zeer positief; mensen hadden echt het gevoel dat er goed geluisterd werd en dat er tijd werd genomen voor hun vraag en zij kregen een concreet advies waarmee zij geholpen waren.

Onze medisch specialisten helpen mensen via telefoon of mail bij het nemen van belangrijke beslissingen en het bevatten van de consequenties. Bijvoorbeeld wanneer zij een besluit moeten nemen over een ingreep of een vraag hebben over de behandeling die zij gaan krijgen.

Efficiënter voor alle partijen

Door een externe en onafhankelijke specialist in vertrouwen te kunnen nemen, krijgen klanten met deze nieuwe dienst meer duidelijkheid en kunnen ze de diagnose en de persoonlijke consequenties van de verschillende behandelopties nog eens goed doornemen.

De uitvoering van de dienst ‘Vraag het de medisch specialist’ bestaat uit 3 fasen:

  1. Intake door een gediplomeerd verpleegkundige per telefoon of een beveiligde mailomgeving
  2. Gesprek met een van de medisch specialisten
  3. Nazorg gesprek door een verpleegkundige

Meer grip en betrokkenheid

Met ‘Vraag het de medisch specialist’ helpt CZ haar klanten om zelf een belangrijke rol te nemen in het samen beslissen met de eigen specialist of behandelaar omdat zij beter voorbereid en met meer zelfvertrouwen het gesprek in gaan. Trajecten verlopen zo efficiënter omdat het totale traject minder tijd en geld kost: een belangrijk voordeel waar zowel de behandelaar als de zorgverzekeraar als de klant van profiteren.

Monitoren

We monitoren constant de tevredenheid van de gebruikers van ‘Vraag het de medisch specialist’. Na het traject vragen we iedere gebruiker hoe zij de dienst ervaren hebben. De meest genoemde positieve punten zijn:

  1. Gevoel dat er goed naar mij werd geluisterd
  2. De medici kwamen betrouwbaar over
  3. De dienst heeft mij geholpen

Voor meer informatie kijk op www.vraaghetdemedischspecialist.nl of neem contact met ons op om te bespreken hoe we met deze dienst uw klanten kunnen ondersteunen.

Wellicht ook interessant

Contact opnemen met Medicinfo

Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Contact opnemen met Medicinfo

Dr. Anton Philipsweg 31
5026 RK Tilburg
013 – 594 21 55
info@medicinfo.nl

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

2018-10-03T14:15:46+00:00