Medicinfo gaat per 28 juli medische zorg op afstand verlenen aan klanten van ANWB. Reizigers die onderweg of in het buitenland de alarmcentrale van de ANWB bellen met een medische vraag ontvangen direct een persoonlijk gezondheidsadvies van het medisch team van Medicinfo. Dat team bestaat uit verpleegkundigen en online huisartsen die ervaring hebben met het verlenen van digitale zorg. Met deze dienst breidt ANWB de service aan haar klanten verder uit door vragen rondom gezondheid direct te beantwoorden.
Veel Nederlanders gaan weer op vakantie naar het buitenland. Een aantal van hen zal te maken krijgen met gezondheidsklachten tijdens hun verblijf. Dan is het fijn als ze direct met een Nederlandstalige zorgverlener kunnen praten. Zodra duidelijk is dat het om een medische vraag gaat, wordt de hulpvrager vanuit de alarmcentrale doorverbonden met het medisch team van Medicinfo. Daar wordt aan de hand van triage een medisch advies gegeven. Wanneer nodig wordt er een beeldbelconsult ingepland met één van de online huisartsen van Medicinfo.
Steven van Kemenade, medisch directeur bij Medicinfo vertelt: “Nu kunnen mensen al bellen met de ANWB alarmcentrale maar wordt er voor medische hulp veelal doorverwezen naar de lokale zorginstanties. Door mensen nu direct door te verbinden met ons medisch team kunnen we hen sneller helpen met hun gezondheidsklacht. En met het gerichte advies kunnen de vakantiegangers in veel gevallen met een gerust hart verder genieten van de vakantie.”